/ترجمه تخصصی زبان شناسی همگانی: گستره ی علمی زبان

ترجمه تخصصی زبان شناسی همگانی: گستره ی علمی زبان

۱۳۹۸-۸-۴ ۱۸:۳۶:۳۸ +۰۰:۰۰ترجمه تخصصی رایگان|

ترجمه تضمینی با کیفیت بالا و قیمت مناسب

ارتباط با ما : 02165829923 - 02165829950 - 09339467730

دارالترجمه-زبان شناسی- ترجمه متون تخصصی زبان شناسی- ترجمه فوری- ترجمه تخصصی

زبان شناسی همگانی: گستره ی علمی زبان

دارالترجمه پدرام سعی دارد با ترجمه تخصصی مقالات زبان شناسی، اطلاعاتی در این زمینه در اختیار علاقه مندان این رشته قرار دهد. کشف زبان بدون شک سکوی پرتاب بزرگی جهت ارتقا ارتباطات بشری و انتقال اطلاعات میان ساکنین کشورهای گوناگون در سراسر دنیا محسوب می شود. تاثیرات زبان و کاربرد هایش امروزه در جزء به جزء زندگی بشر دیده می شود و می توان گفت بدون استفاده از زبان بشر در یک بن بست همه جانبه به دام خواهد افتاد. به جهت اهمیت نقش غیر قابل انکار زبان در همه ی زمینه های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره و غیره، علم زبان شناسی که وظیفه ی اصلی آن بررسی ویژگی های زبان و پرداختن به مطالعات همه جانبه در رابطه با آن است، همیشه مورد توجه پروهشگران قرار داشته است.  گستره ی زبان شناسی بسیار وسیع است و شاخه های گوناگونی را شامل می شود.

ترجمه تخصصی زبان شناسی همگانی: گستره ی علمی زبان

در واقع علم زبان شناسی می کوشد تا به توصيف ساختارهای واقعي زبان طبيعی بشر بپردازد. و دارالترجمه ما نیز سعی دارد با ترجمه تخصصی متون زبان شناسی پژوهشگران را برای رسیدن به هدف خود یاری کند. از جمله موضوعاتی که در حوزه ی این توصیفات قرار می گیرند می توان به قواعد دستوری، معنا شناسی، آواشناسی اشاره کرد.  زبان هم مانند هر موضوع دیگری دارای فلسفه ی مخصوص به خود است. فلسفه ی زبان به تحقیق در رابطه با زبان و تامل می پردازد و سعی دارد تحقیقات خود در این حوزه را تا موضوعاتی مانند ترادف، استعاره و مجاز، دلالت، معنا و ساير جنبه های عمومی زبان گسترش دهد.

ترجمه کتاب های زبان شناسی

فلسفه زبانی که به فلسفه ی تحلیلی هم مشهور است، زبان را ريشه ی پيدايش فلسفه و انحرافات در مسائل مربوط به آن می داند و به همین دلیل است که تحلیل زبان را لزوم کشف حقیقت می داند. هم چنین سعی دارد حل یا منحل کردن مسائل فلسفي را با بهره گیری از زبان عرفي به انجام رساند. از موضوعات دیگری که علاوه بر فلسفه ی زبان در فلسفه ی تحلیلی هم مورد بررسی قرار می گیرند، می توان به تئوری های معنا ( شامل  تئوری های مصداقی، تمثيلی، رفتارگرايانه، کاربردی معنا، پراگماتيستی وغيره) و نيز معانی الفاظ و اسامی ( شامل تئوری زنجيره ای دلالت و غیره) اشاره کرد.

زبان دارای جایگاه ویژه ای در علم اصول فقه و منطق صوری است و این میزان اهمیت را می توان از جنبه ی دلالت و استعمال جهت به کارگيری در علم اصول و علم منطق (از لحاظ معرفت و حجت) دانست.

در رابطه با موضوع منشا پيدايش زبان نیز در علومی مانند جامعه شناسی زبان و مردم شناسی زبان صحبت هایی به میان آمده و به موضوعاتی هم چون توانایی سخن گفتن انسان در روی زمین برخلاف سایر مخلوقات، چگونگی ایجاد زبان گفتاری و نوشتاری، امکان آمیزش زبان ها و ایجاد وحدت زبانی، مطالعه ی تطبيقی زبان ها و زبان شناسی جغرافيايی، عمل ژنتيک زبان و … پرداخت شده است.

زبان دارای جایگاه ویژه ای در هرمنوتيک روش شناختی و فلسفی ست. ديلتای دو ويژگي تاريخ مندی و زبان مندی را به عنوان ویژگی های مهم علوم انسانی برشمرده است.

او در ويژگی اول بیان می کند که هر فردی به منزله ی عصاره ی تمامی عوامل عينی و ذهنی  ست در ظرف تاریخی که در آن زندگی می کند. برای درک معنی رفتاری يک فرد، درک عمیق همه ی این عناصر الزامی ست. بنابراین باید از روش های تحقيق و نقد تاريخی کمک گرفت. وی در ويژگی دوم اظهار می دارد که زبان، تنها واسطه ی موجود برای پی بردن به معنای يک رفتار است. گادامر نيز اظهار داشت که به وحدت سنت و زبان قائل است. از دیدگاه او سنت بدون وجود زبان، موجودیت ندارد و تنها از طریق زبان است که سنت منتقل می شود.

هر زبان، معرفت و نگاهی به جهان دارد و حاکی از آن نیست.

از دیدگاه چامسکی، پژوهش ها و مطالعات مربوط به زبان در سه گروه قابل تقسيم اند:

۱) تحقیق در رابطه با ماهیت زبان

۲) تحقیقات مرتبط با کاربرد های زبان و سازماندهی ذهنی

۳) تحقیقات در ارتباط با سابقه ی مطالعات زبانی

پژوهش های گروه اول ، در رابطه با جنبه های خاصی از زبان های معين هستند. اين مطالعات واج شناسی، توصيف نحو و معنا شناسی زبان های مختلف و سير تحول آن ها را شامل می شوند.

پژوهش های گروه دوم معمولا در زمينه ی روان شناسی زبان انجام می گیرند و به طرح موضوعاتی هم چون ادراک زبان، زبان آموزی کودکان و بزرگسالان ، آسيب شناسی زبان و  غیره می پردازند.

پژوهش های گروه سوم هم به بررسی آثار جامعه شناسانه ی زبان و نقش آن در انواع تعامل اجتماعی مانند آئين های مذهبی، جادو و هنر مطرح می پردازد.

همه ی آنچه ذکر شد گستره ی علمی زبان محسوب می شود که در حوزه ی زبان شناسی همگانی جای می گیرد.

دارالترجمه پدرام، دپارتمان ترجمه تخصصی، ترجمه متون تخصصی زبان شناسی

ترجمه شده توسط مترجم تخصصی، کد ۱۰۰۸

دارالترجمه

ترجمه دانشجویی

ترجمه ی رسمی

ترجمه فیلم

ترجمه فوری

ترجمه تخصصی

Rating: 5

یک دیدگاه

  1. mehrzadk اسفند ۲۵, ۱۳۹۷ در ۶:۲۴ ب.ظ پاسخ

    زبان شناسی همگانی: گستره ی علمی زبان

    Rating: ۵

دیدگاه خود را بنویسید